Elérhetőségeink

Tel: 06-1-588-8000

Fax: 06-1-588-8099

E-mail: penztargep@mikrohalo.hu

Bankszámla: 10700581-48429106-51200002

Online Pénztárgép


Gyakran Ismételt Kérdések

Természetesen van lehetőség a szolgáltatás szüneteltetésére, ezt egy naptári évben egyszer, maximum 6 hónapig díjmentesen biztosítjuk, a fennmaradó időszak díjköteles. A szüneteltetés menetét a „Hogyan tudom szüneteltetni a pénztárgépem adatkapcsolatát?” kérdésnél részletezzük.

A szüneteltetést először a NAV-nál kell lejelenteni ügyfélkapun keresztül a PTGTAX_UZ formanyomtatványon. Ennek másolatát, valamint az ehhez tartozó Elfogadó nyugtát kell továbbítani részünkre .PDF formátumban a penztargep@mikrohalo.hu e-mail címre, vagy postai úton a 1105 Budapest, Martinovics tér 4/A. címre.

Nem. A NAV a vállalkozást és a pénztárgépet külön kezeli, így a pénztárgép szüneteltetését külön kell lejelenteni, melynek menetét a „Hogyan tudom szüneteltetni a pénztárgépem adatkapcsolatát?” kérdésnél részletezzük.

Amennyiben a jövőben még szükség lehet a pénztárgépre, úgy érdemes azt szüneteltetni, aminek lehetőségét egy naptári évben egyszer, maximum 6 hónapig díjmentesen biztosítjuk. Ennek menetéről a „Hogyan tudom szüneteltetni a pénztárgépem adatkapcsolatát?” kérdésnél tájékozódhat. Amennyiben a szerződést meg szeretnék szüntetni, a pénztárgépet el kell adni, vagy az illetékes szervizzel le kell selejteztetni és az erről készült dokumentumokat kell továbbítani részünkre .PDF formátumban a penztargep@mikrohalo.hu e-mail címre, vagy postai úton a 1105 Budapest, Martinovics tér 4/A. címre; eladás esetén a számlát vagy az adásvételi szerződést, aminek tartalmaznia kell az eladó, a vevő és a pénztárgép pontos adatait, selejtezés esetén pedig a szerviz által kiállított PTGTAX_M nyomtatványt.

A pénztárgépek és taxaméterek műszaki követelményeiről, a nyugtakibocsátásra szolgáló pénztárgépek és taxaméterek forgalmazásáról, használatáról és szervizeléséről, valamint a pénztárgéppel rögzített adatok adóhatóság felé történő szolgáltatásáról szóló 48/2013. (XI. 15.) és a 74/2013. (XII. 30.) számú NGM rendelet szerint a régi pénztárgépeket a rendeletben megadott módon és határidőig ki kell cserélni az új típusú, online adatkapcsolatot biztosító pénztárgépre.

A régi pénztárgépek nem alkalmasak a rendeletben előírt működés biztosítására, javasoljuk érdeklődjön annál a forgalmazónál, amelytől a meglévő pénztárgépét vásárolta.

Pénztárgépet a pénztárgép forgalmazóknál vásárolhat. A Rendeletnek megfelelő pénztárgépekre a forgalomba hozatali engedélyeket a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal (MKEH) adja ki. A következő weboldalról http://mkeh.gov.hu/hivatal/kozerdeku_adatok_2013 /tevekenysegre_mukodesre_vonatkozo_adatok/ nyilvantartasok töltheti le a legfrissebb típus engedéllyel rendelkező pénztárgépek és azok gyártóinak listáját

A nem számítógép alapú pénztárgépeket (kiskasszákat) általában a kis forgalmú üzletekben használják, csak a szükséges alapfunkciókkal rendelkeznek. A számítógép alapú pénztárgépek már több szolgáltatással is segítik az üzletmenetet, pl. raktárkészlet gazdálkodás, statisztikai jelentések elkészítése, stb.

A Mikroháló Kft. nem foglalkozik pénztárgépek gyártásával és forgalmazásával, csak az AEE és pénztárgép gyártókkal és a pénztárgép üzembentartójával, azaz az előfizetővel áll szerződésben.

A nemzetgazdasági miniszter 48/2013. (XI. 15.) és a 74/2013. (XII. 30.) számú NGM rendeletében meghatározottak szerint a pénztárgépben keletkezett adatokat az adóhatóság felé továbbítani kell és ehhez az online kapcsolathoz mobil adatkommunikációs megoldás szükséges.

A pénztárgépben keletkezett adatokat a régi fekete dobozt felváltó, de annál bonyolultabb funkciókat is ellátó ún. AEE (Adóügyi Ellenőrző Egység) tárolja és továbbítja. Az AEE, illetve az abba épített SIM chip biztosítja az adattovábbítás lehetőséget.

SIM chip, egy elektronikai alkatrész a funkciója pedig megegyezik a mobil telefonokban használt SIM kártyával, de ezt az alkatrészt fixen beépítik az AEE áramköreibe. Mivel az AEE bonthatatlan kivitelben kerül a pénztárgépbe, ezért a SIM chip nem cserélhető, tehát az AEE szerves és elválaszthatatlan részét képezi.

A rendeletekben meghatározott online adatszolgáltatás biztosítása érdekében a pénztárgép üzembentartójának Előfizetői szerződést kell kötni a Szolgáltatóval.

A rendelet szerint az adatátvitelt biztosító SIM chip-et az AEE tartalmazza, amely önálló, bonthatatlan egység, így csak azt lehet és tudja használni a pénztárgépben.

Nem. A rendelet kötelező jelleggel írja elő a mobil hálózatokon keresztüli, titkosított adatcsatorna használatát. Ezt a kötelezettségét csak az AEE-be eltávolíthatatlanul beépített SIM chip segítségével tudja teljesíteni.

Mivel a SIM chip az AEE-be kerül beépítésre és a Szolgáltató tulajdonát képezi, ezért csak az a Szolgáltató tudja nyújtani a szolgáltatást, amelyiknek a SIM chip-je beépítésre került. Ön a pénztárgép kiválasztásával Szolgáltatót is választ egyben, de a Rendeletben meghatározott műszaki paraméterek és előírások szerint az Ön pénztárgépe bármelyik magyarországi mobil hálózatra automatikusan fel tud kapcsolódni, így az adatszolgáltatási kötelezettség teljesíthető.

A nemzetgazdasági miniszter 74/2013. (XII. 30.) rendelete alapján a nem számítógép alapú pénztárgépek adatforgalmi havidíja 1500 Ft+Áfa, míg a számítógép alapú pénztárgépek adatforgalmi havidíja 2500 Ft+Áfa. A fizetendő havidíjak nem függenek az adott hónapban forgalmazott adatmennyiségtől.

Javasoljuk, hogy az online szerződéskötési módot válassza, ugyanis a pénztárgép üzembe helyezését követő 7 napon belül meg kell kötnie az Előfizetői szerződést, ellenkező esetben a pénztárgép üzemképtelenné válik és Ön nem tud eleget tenni a rendeletben meghatározott adatszolgáltatási kötelezettségének. A szerződéskötés során munkatársaink ellenőrzik az Ön által megadásra kerülő adatokat, majd a rendszer automatikusan bekapcsolja a szolgáltatást. Az Előfizetői szerződést online adatrögzítés esetében elektronikusan, azaz emailben küldjük ki az Ön részére, melyet kinyomtatva, aláírva és a további szükséges dokumentumokkal együtt kérünk visszapostázni részünkre. Az előfizetői jogviszony az online pénztárgép megszemélyesítésének időpontjától kezdve jön létre. Amennyiben nem tudja az előfizetői szerződést e módszer szerint megkötni, akkor kérésére az ügyfélszolgálatunk postázza ki Önnek a szerződést, amelyet aláírva postai úton kell visszaküldenie részünkre.

Előfizetőink kiszolgálása érdekében elsősorban a telefonos és internetes kapcsolati pontokat készítjük fel az ügyfélszolgálati munkák elvégzésére. Email-ben és weboldalunkon keresztül a nap 24 órájában elérheti munkatársainkat, telefonon pedig munkaidőben állunk a rendelkezésükre. Ügyfélszolgálati rendszereinket úgy építettük fel, hogy a minimálisra csökkentsük a személyes kapcsolathoz szükséges feltételeket, minden olyan folyamatot automatizáltunk, amely a szolgáltatás igénybevételét megkönnyíti az Ön számára. A szolgáltatás speciális és országos igénybevételi módja miatt személyes ügyintézésre csak kivételes esetekben van mód.

A pénztárgépébe vagy az adóügyi nyomtatójába épített AEE három, különböző színű jelzőfénnyel jelzi a funkciók működési állapotát. Az adatátvitel működőképességét a folyamatosan világító sárga fény jelzi. Ha a sárga fényt villogni látja, akkor adatátviteli problémája van és a Mikroháló Kft. telefonszámán vagy email címén jelentheti be a hibát.

A mikroháló Kft. szolgáltatása kizárja a szomszédos országok hálózataira való kapcsolódást.

A rendelet előírja, hogy az AEE-n lennie kell külső antenna csatlakoztatási lehetőségnek is. Ide lehet csatlakoztatni olyan ún. nagy nyereségű antennát, amivel szinte biztosan meg tudja oldani a problémát. Ha ez sem segít, akkor a rendeletben előírt módon kaphat egyedi felmentést, melyet a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság vizsgálata alapján ad ki a NAV.